Tuesday, February 28, 2012

Golf på et budsjett

Jeg vet hva du tenker – golf på et budsjett! Kan det være noe slikt? Vel, er det mulig, hvis du ta en titt på strategier som brukes i golf markedsføringsprodukter balansert, objektiv.


Sak – jeg bare intervjuet en lokal golf butikk eier i dag. Vi snakket om de nye golf ballene, og han var å fortelle meg at representanter fra ulike selskaper sende ham golfballer du vil bruke, håper at han vil anbefale dem til sine kunder.


Vel, sa han han har forsøkt alt, og etter hans mening, de alle spille omtrent det samme nå. Plukke opp en boks av 12 Titleist baller, sa han, "Dette er sannsynligvis best." De koste $24.99 for dusin. Deretter han lo og plukket opp en annen boks. "Men dette er våre beste selger."


Boksen ble priset til $44.99 for dusin. Jeg så overrasket. Han ristet hodet og sa: "det er alle sprøytenarkoman. Folk tror at hvis ballene koste dobbelt, er de nødt til å spille bedre."


Nå har vi de nye hybrid-ironwoods. Er de virkelig skal endre spillet ditt så mye? Eller er det en del av markedsføring tonehøyden?


Jeg har hørt en markedsfører si at siden golf markedet var så mettet, han priset hans klubber til tre ganger prisen på andres. Og han har solgt hundrevis av tusenvis av dollar verdt. Klubbene var ikke noe mer kostbart å gjøre enn andre klubber. Det var bare en "markedet test". Og folk som kjøpte som gal.


Siden ingen to personer spille golf det samme - og alle har en individuell kroppsbygning og swing – kan et produkt som legger til avstand for en spiller ikke hjelpe en annen spiller i det hele tatt.


Tenk på noe du gjør veldig godt som krever et stykke utstyret. Er du ekspert på dette området. Bør alle som prøver din jobb deretter kjøpe nøyaktig samme utstyret som du har? Vil det betyr at de vil kunne gjøre jobben bedre eller så vel som du?


Mat for tanken, er det ikke? Jeg nyte hagearbeid, og har en nydelig hage. Men jeg har bare én eller to hage verktøy som anses best. De andre tingene som jeg bruker fordi det er hva jeg har alltid brukt.


Så bare fordi én golf pro kjøper en type ballen eller klubb betyr ikke at det er best for deg.


Salg salgsstrategier som sverger du skal legge til 30 meter og aldri truffet en annen sektor lokke oss til shell ut store dollar. Men hvis du er forsiktig og har en sunn dose skepsis, du sparer både tid og penger i det lange løp.


Husk, i golf verden, bare fordi et produkt er dyrere, betyr ikke det nødvendigvis noe bedre.

No comments:

Post a Comment